Mládežnícka basketbalová akadémia MBA Prievidza spúšťa novú náborovú kampaň zameranú na žiakov 1. stupňa základných škôl s názvom „Hodíš sa na basket?“. Cieľom je atraktívnou a hravou formou priviesť deti k športu a rozšíriť tak záujem o pohyb už od útleho veku.

V rámci projektu dostane každá zapojená trieda v prievidzskom okrese vlastný kartónový basketbalový kôš s tematickou nálepkou. Prvým pilotným miestom, kde bolo tieto koše nainštalované, je Základná škola S. Chalupku v Prievidzi. Postupne budú koše pribúdať aj v ďalších školách okresu. „Basketbal, ktorý je v Prievidzi najpopulárnejší šport číslo 1, chceme posunúť aj do obcí v prievidzskom okrese, kde tie deti majú menšiu šancu stretnúť sa s ním. Keďže je v súčasnosti veľmi komplikované, aby deti chodili do Prievidze, chceme prísť my k nim a urobiť tam krúžky, možno v budúcnosti kluby v obciach okresu. Z basketbalového mesta môžeme urobiť basketbalový okres,“ verí predseda akadémie Marek Bulík.

MBA Prievidza je nielen najúspešnejší mládežnícky klub v Prievidzi, ale zároveň patrí medzi najlepšie mládežnícke basketbalové akadémie v Európe. V akadémii pracuje množstvo kvalitných trénerov s pedagogickým vzdelaním, z ktorých viacerí majú aj skúsenosti s trénovaním reprezentačných mužstiev SR. Odchovancom prievidzskej akadémie je najlepší slovenský basketbalista súčasnosti Vladimír Brodziansky aktuálne pôsobiaci v Španielsku, no tiež ďalší reprezentanti ako Jakub Mokráň a Matúš Hronský, ako aj dlhoročný kapitán BC Prievidza Marek Jašš či plejáda hráčov pôsobiacich v najvyššej súťaži.

Prievidzská akadémia chce pokračovať vo vychovávaní ďalších výborných hráčov, a preto spojila sily s reklamnou agentúrou Mannschaft. Agentúra má skúsenosti z mnohých úspešných kampaní pre známe značky a táto spolupráca má potenciál osloviť nové veľké talenty. Agentúra pritom v rámci kampani stavila na kreatívny, detsky zrozumiteľný a zároveň veselý prístup. Viac už prezradil kreatívny riaditeľ Matúš Kvas. „Je krásne pracovať na kampani, ktorá pomáha deťom objaviť lásku k športu. Snažili sme ju preto spraviť čo najviac jednoduchú a veselú. Basketbal hrával každý z nás už od útleho veku, keď sme sa snažili hádzať odpadky (a iné predmety) do koša. Čo tak práve túto aktivitu využiť na to, aby deti hádzali do koša aj skutočnú loptu? Ktovie, možno aj vďaka tejto komunikačnej aktivite objavíme ďalšieho Brodzianskeho. A aj ak nie, hlavne, že sa deti hýbu,“ hovorí kreatívny riaditeľ agentúry Mannschaft.

Projekt „Hodíš sa na basket?“ chce osloviť najmladšiu generáciu a vytvoriť pozitívne prvé dojmy zo športu, ktoré môžu prerásť do dlhodobej vášne pre krásnu hru, akou je basketbal. V Prievidzi má basketbal obrovskú tradíciu a aj talenty, ktoré sa podarí objaviť vďaka tejto kampani, sa môžu zaradiť ku klubovým legendám.